Blog

Splošno

Sedeči položaj na delovnem mestu

Sedeči položaj na delovnem mestu

Delovno mesto ima lahko velik vpliv na naše telo. Za delo v sedečem položaju so značilni statična telesna drža, enolični položaji sklepov in mehanski pritiski, ki vodijo v draženje, preobremenitev ali celo poškodbo določenih tkiv.

Ergonomska priporočila

Priporočen je ergonomski stol s podporo za hrbtenico, nastavljivo višino in globino sedala, ki ga posameznik lahko prilagodi svojim telesnim značilnostim (naklon, višina). Stol, delovna miza in računalniški zaslon naj bodo nastavljeni v pravilnih razmerjih. Zaslon naj bo nastavljen v višino oči.

Priporočila za aktivni odmor

Delovno okolje in dinamiko dela poskušamo prilagoditi tako, da čim bolj zmanjšamo enolične in statične obremenitve na mišično-skeletni sistem. Želimo poudariti, da idealne telesne drže med dolgotrajnim sedenjem ni!

Nujen ukrep vsakega posameznika, ki želi sebi in svojemu telesu dobro, je uvajanje aktivnih odmorov v svoj delovni proces. S tem vpliva na dobro živčno mišično povezavo, prekrvavitev, ohranja normalen obseg gibov in zmanjša celotno psihofizično napetost.

Priporočeno je, da po dolgotrajnem sedenju ne spreminjamo zgolj telesne drže, ampak vstanemo in se razgibamo. Spodnji nabor vaj je lahko odličen začetek aktivnejšega delovnega okolja.

Slika 1:

Vstanite, prepletite prste, rame sprostite (stran od ušes), dlani usmerite naprej in zadržite v raztegu. Ponovite vsaj trikrat.

Slika 2:

Z roko se oprite ob podboj ali omaro (karkoli zagotavlja oporo), komolec rahlo dvignite nad višino ramen in prenesite težišče naprej. Občutil boste razteg v predelu prsne mišice. Ponovite vsaj trikrat na obeh straneh.

 

Slika 3:

Zavzemite položaj kot na sliki – položaj izpadnega koraka, boke potisnite naprej. Začutili boste razteg na sprednji strani kolka. Zadržite nekaj sekund, ponovite vsaj trikrat. Enako naredite tudi za drugi kolk.

 

Slika 4:

Zavzemite položaj kot na sliki – nasprotna roka je na zunanji strani kolena, pri tem trup obračajte. Začutili boste razteg napetih mišic trupa. Zadržite nekaj sekund, ponovite vsaj trikrat. Enako naredite tudi za drugi kolk.

Fizioterapija kot priporočilo

Posameznikom, ki v svojem delovnem okolju pretežno sedijo, je priporočen obisk pri fizioterapevtu. Fizioterapevt s tehnikami manualne terapije zmanjša ali odpravi napetost, bolečino, mravljinčenje in povrne gibljivost. V Fizioterapiji ENO vam lahko poleg manualne terapije pokažemo in svetujemo ustrezno vadbo ter podamo priporočila za ureditev delovnega okolja. Tako boste zmanjšali ali preprečili negativne vplive dolgotrajnega sedenja.

NAROČITE SE NA FIZIOTERAPIJO PRI NAS.